Cykl Deminga

W biznesie przyjęło się zastosowanie cyklu Deminga jako podstawowej zasady ciągłego ulepszania projektowanej usługi.

Cykl Deminga to koncepcja z zakresu zarządzania jakością, zwana także Kołem Deminga, cyklem poprawy lub cyklem PDCA. PDCA jest skrótem pochodzącym od pierwszych liter angielskich słów: Plan, Do, Check, Action, które oznaczają kolejno: planowanie, wykonanie, sprawdzenie (kontrolę) i działanie.

Stosowanie Cyklu Deminga w optymalizacji procesów biznesowych najczęściej polega na standaryzacji procesów oraz znajdowaniu rozwiązań, które zwiększają wydajność operacyjną i efektywność finansową.

Transformację usługi księgowej rozumiem jako przejście od roli usługodawcy do bycia architektem rozwiązań księgowo-rachunkowych.
Daję konkretne rozwiązanie rachunkowo-księgowe w bieżącej sytuacji biznesowej w danym momencie czasu.

Planuj

Nazwanie celu i zebranie informacji sugestii i informacji ze wszystkich możliwych źródełspotkanie z właścicielem, wizyta referencyjna, w siedzibie firmy, rozmowa z pracownikami, byłymi księgowymi, dostęp do dokumentów i zebranie dokumentacji księgowej.

Co należy zrobić aby osiągnąć cel?
Na etapie Klienta dostarczenie niezbędnych informacji o procesach księgowych w firmie.
Po stronie Biura jest zebranie jak największej ilości informacji na temat sytuacji finansowej w firmie, obiegu dokumentacji w organizacji.

Wykonaj

Zaproponowanie rozwiązania polegającego na dostarczania dokumentów w trybie tygodniowym co pozwoli na bieżący dostęp do informacji podatkowych, dostęp do dokumentacji księgowej 24h.

Zespół projektowy:
Spotkanie całego zespołu projektowego – doradca podatkowy, programista, księgowy.

  • Sprawdzenie czy działa
  • Wdrożenie rozwiązań

Sprawdź

Analizy, raporty, rozmowy z ludźmi czy się sprawdza, co sprawia trudność. Sprawdzić czy zaproponowane rozwiązanie podnosi efektywność czy przyśpiesza działanie.

Klient – gotowość do udzielenia informacji.

BR – ja dzwonię i ustalam spotkanie, ponowna rozmowa z zespołem projektowym, możliwość dodatkowych konsultacji.

Popraw

Sprawdzenie czy zaproponowane rozwiązanie przynosi korzyści jeśli tak to wprowadzenie go w pełnym zakresie i rozpowszechnianie zakresu o nim – kto jeszcze musi o nim wiedzieć – skoro skuteczne to kto jeszcze.

Zaproponowanie procedur związanych z optymalizacją współpracy z biurem rachunkowym, pozwalającym zaoszczędzić czas i zredukować koszty.